Palmer och sprit

Camilla och jag tog sällskap in mot stan efter jobbet idag. Vi missade precis tuben (9min väntetid) så vi satte oss på en bänk och väntade.
På Globens perrong sitter man som i en metallbur med bänkar i och mittemot oss satte sig några gangsterkillar och pratade.
Då kommer en äldre, aningen överförfriskad herre och sätter sig brevid mig. Han pratar lite för sig själv och håller hårt i sin whiskeyflaska... Helt plötsligt får han typ damp och smäller armen i gallret precis vid mitt huvud och tar tag i flaskan som att han ska slå mig. Camilla hoppar till och jag ser hur hon blir nervös. Jag sitter kvar och säger lugnt till honom "Nu får du lugna ner dig lite". Han fortsatte skrika och hytta med sin flaska (vad han sa va obegripligt)... Jag sitter lugnt och säger igen "Lugna dig", då kommer en av killarna fram och tittar på honom och säger "Hörru, backa lite nu va". Iskallt. Mannen slutar och Camilla vill gå därifrån så vi flyttar oss.
Vi tackar killarna och jag skrattar sedan åt situationen, Camilla var fortfarande nervös och ojade sig över hur nära mitt huvud han va. Haha, vad ska man säga är van vi lite fylleri och bråk från jobbet.
På tuben i gamla stan sen såg jag Johan Palm me nån brutta så alla fjortistjejer lär vel gråta blod nu... Höhö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0